Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت اشرف زاده شنبه شب و در دومین شب از اجراهای سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، در تالار وحدت به به صحنه رفت. 

وی در ابتدا با اجرای آهنگ «ای عشق» وارد سن شد و سپس ضمن خوشامدگویی به حاضران، از اینکه بعد از دو سال، دوباره رو به روی مردم می ایستد ابراز شادمانی کرد. 

اشرف زاده گفت: امیدوارم هر کدام از شما، هر کجا که هستید، سلامت باشید، از اینکه دوباره چهره تک تک شما را می بینم خوشحالم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: هر کدام از ما در این دو سال، آتشی در سینه داشتیم، به عشق یک نفر به زندگی ادامه دادیم، دلتنگ شدیم. من در این یک ماه و نیم اخیر که بیمار شدم، با مرگ جنگیدم و به عشق شما، به زندگی برگشتم تا دوباره روی این سن بایستم و برای شما بخوانم. 

پس از آن به اجرای قطعه «زیبای منی» پرداخت که با این اجرا سالن را به وجد آورد و حاضران با او به همخوانی پرداختند.

اشرف زاده در پایان این قطعه، با بیان اینکه سن تالار وحدت جای بزرگان بسیاری بوده و هر خواننده ای آرزو دارد در این تالار آواز بخواند، از مردم خوست بیت «حالم خوبه با تو زیبای منی، نفسای منی…/تو صدای منی…/حالم با تو؛ تو کنار منی بی قرار توام…/تو قرار منی» را همراه او تکرار کنند.

وی پس از اجرای این آهنگ به حاضران گفت: به فراخور حضور در تالار وحدت که یکی از فاخرترین سالن‌های اجرا در ایران است، ما امشب آهنگ های سنگین و عاشقانه ای را برگزیدیم که با موقعیت هماهنگ باشد.

پس از این سخنان قطعه «عاشق مشو» را اجرا کرد، سپس قطعه دورت بگردم را خواند.

اشرف زاده در پایان یکی از قطعات با بیان اینکه در بخشی از آهنگ یک نت را جا انداخته و نمی خواهد اجرای بی کیفیتی را در برابر عزیزانش داشته باشد، بخشی از «عاشق مشو» را دوباره اجرا کرد.

حجت اشرف زاده در تمام طول اجرا با گلودرد و فشاری که پس از یک ماه مبارزه با کرونا روی حنجره اش بود، اجرای خود را پیش‌ برد.

در بخشی از این کنسرت، وی قطعه «دلتنگ توام» و «از یادها رفته» را اجرا کرد.

پس اصرار بسیار زیاد مخاطبان، اشرف زاده، قطعه «ماه و ماهی» را خواند که هم نوایی سالن با او یکی از اتفاقات جذاب دومین شب از جشنواره موسیقی فجر شد.

وی پس از این اجرا، با بیان اینکه ستاد کرونا فقط یک ساعت به او وقت داده بوده است و دقایقی هم از این زمان گذشته، قطعه «آتشم باش» را به عنوان آخرین اجرا، خواند. 

حمید اکبرزاده سرپرست ارکستر اشرف زاده نیز در این اجرا بود و پدرام ساداتیان، ایمان رضایی، رضا بنایی نیا، حسن ملکی، داوود ارکه ای، حمید نجف زاده، محمد قریب، مجید نظری، گروه نوازندگان او را تشکیل دادند.

اشرف زاده در پایان تولد سجاد سجادی مدیر برنامه هایش را تبریک گفت.

سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، از ۲۲ تا ۲۶ بهمن در حال برگزاری است.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر ستاد کرونا حجت اشرف زاده تالار وحدت موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر ستاد کرونا حجت اشرف زاده جشنواره موسیقی فجر ستاد کرونا حجت اشرف زاده تالار وحدت موسیقی جشنواره موسیقی فجر حجت اشرف زاده اشرف زاده تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در شب‌های پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا شد، تصنیف‌ها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا شد.

صادق شیخ زاده خواننده درباره این کنسرت گفت‌وگویی با خبرگزاری آنا انجام داده که مشروح آن را می‌خوانید:

لطفا درباره جزییات این کنسرت برایمان توضیح بدهید .

کنسرت نغمه‌های کهن یا اشعاری نو از نغمه‌های کهن یک اجرای دغدغه انگیز برای شنیده شدن نغمه‌های با اصالت است، آنچه که امروزه بیشتر مردم در ارتباط با گذشته با آن در ارتباط هستند. تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در قالب یک موسیقی اصیل به بازخوانی نغمه‌هایی بپردازیم که برگرفته از موسیقی فولکلور، موسیقی دستگاهی یا برگرفته از رسوم و آیین‌های مناطق مختلف  هستند تا با اشاعه آنها مردم شعر تازه بشنوند و فضایی تداعی کنیم که اگر چه به جهت کلامی به مردم نزدیکتر است، اما ممکن است نغمه‌های آن در طول سالیان سال فراموش شده باشد.

چطور شد در فرهنگسرای ارسباران اجرا رفتید؟

از سویی به جهت حمایت‌های فرهنگسرای ارسباران و اینکه تصمیم گرفتیم جایی اجرا برویم که مردم هم قدرت خرید داشته باشند و بتوانند در این کنسرت شرکت کنند و خوشبختانه استقبال هم از کنسرت خوب بود به طوریکه یک سانس را به دو سانس در دو شب رساندیم ، امیدواریم این استقبال ادامه پیدا کند و بتوانیم در روزهای دیگر هم اجرا داشته باشیم

درباره قطعات و سازندگان آن هم برایمان توضیح دهید؟

اجرا توسط قطعات تنظیم و یا ساخته شده محمدرضا برزین اتفاق می‌افتد که نوازنده خوبی در ساز سه تار است، سنتور را سوها شمعدانی،‌عود آناهیتا نصیریان، سازهای کوبه‌ای پویان توکلی ، تنبک امیرحسین تات و ساز سه تار با مسعود صادقی است.

با توجه به مبالغ بالای کنسرت‌ها در این ایام، چقدر قدرت خرید مردم و حضور عموم برای شرکت در این کنسرت برایتان اولویت داشت؟

در واقع این نکته برایمان حائز اهمیت بود، چقدر هم خوب است که دولت و حاکمیت بخشی از هزینه‌های کنسرت‌ها را تقبل کند. بدون تعارف این تعداد کنسرتی که هر شب در کشور برگزار می‌شود اگر بخشی از هزینه‌ها را هم دولت بدهد، خیلی استقبال چشمگیر می‌شود، بنابراین سر سفره فرهنگی مردم باید یارانه‌های دولتی با حمایت‌هایی این چنین داشته باشیم که خوشبختانه ما توانستیم از آن برخوردار شویم.

ما امروز می‌بینیم که حتی خواننده‌های شهیر موسیقی ایرانی روی به موسیقی‌های الکترونیک و موسیقی‌های غیر ایرانی می‌آورند، حتی به نظر من آن موسیقی‌ها موسیقی‌های پاپ نیست همانطور که بهتر از من می‌دانید موسیقی پاپ موسیقی مردمی هست بنابراین یک موسیقی می‌تواند موسیقی کلاسیک باشد، فولکلور باشد حتی سنتی باشد به خاطر فرم اجرا ولی پاپ تلقی شود، یعنی جمیع مردم با آن احساس نزدیکی کنند، حتی این موسیقی‌هایی که توسط بعضی از خواننده‌ها اجرا می‌شود و به روی صحنه می‌رود موسیقی‌های پاپ نیستند.

البته برخی هم موسیقی خاص هستند، موسیقی که در ژانر موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، حتی موسیقی کلاسیک غربی است ولی باز این حرف به این منظور و به این مفهوم نیست که آن‌ها نباید باشد چرا آنها هم باید باشند، اما اقبال صد درصدی خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی به آن موسیقی‌ها منجر به این می‌شود که این سمت ما خیلی خالی باشیم ما خیلی تنها و معدود باشیم امروزه شما می‌شنوید که توسط یک سلسله از هنرمندان عزیز و گرامی ابراز نگرانی درباره تئاتر وجود دارد،‌ این هم به جا است اما واقعا باید بگویم که مظلوم‌ تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است حتی موسیقی سنتی هم نه، موسیقی اصیل ایرانی.

متأسفانه به دلیل ذائقه‌ای که توسط عده‌ای بین مردم ایجاد شده، دافعه نسبت به سازهایی چون سه تار، سنتور،‌عود، سازها کوبه‌ای و آواز ایرانی ایجاد شده است، در صورتی که اینها شاخه‌های موسیقی اصیل ایرانی هستند. 

شما سالهاست که در عرصه آواز ایرانی فعالیت می‌کند، دراین باره چه تجربیاتی دارد و برایمان بگویید.

به عنوان کسی که برنامه های مختلف داشته‌ام می‌گویم، که اتفاقاً مردم در مناسبت‌های آیینی خودشان بسیار هم علاقمند این موسیقی و آواز‌ها هستند، اگر این آواز‌ها درست طراحی شود برای لحظات خلوت آدمی فوق العاده است.

ما انسان‌ها دارای حالت‌های مختلف، متنوع و گوناگونی به جهت روانی هستیم و برای هر کدام از این حالت‌ها موسیقی خاص خود را طلب می‌کنیم و مثل یک نوع تغذیه روحی است، به همین دلیل ما به تمام فرهنگ‌ها که از دل فرهنگ خودمان بیرون می‌آید ادای دین می‌کنیم و به آن اصالت می‌دهیم و در این مواجهه هم نیاز داریم که هر کدام از آنها را مصرف کنیم اتفاقاً موسیقی جدی هم موسیقی مصرفی است، اما موسیقی مصرف شده برای حالات خاص آدمی و هر آدمی البته حالات خاص خودش را دارد اما این طیف حالت‌ها از چند گونه بیرون نیست و من امیدوارم که این نوع اجراها مورد حمایت قرار بگیرد.

بنابراین اگر حمایت درستی صورت گیرد، اقبال مردمی هم زیاد می‌شود و ما با فوجی از مخاطب روبه رو می‌شویم، در حال حاضر کنسرت‌هایی که در سالن‌های مجلل برگزار می‌شوند که بعضا حتی استانداردهای ابتدایی موسیقی را هم ندارند. ما سالن تخصصی اجرای کنسرت کم داریم اما هستند اندازه‌ای که کارمان راه بیافتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم